سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به چگونگی تولید محتوای همیشه سبز می پردازیم.بسیاری از محتواهایی که در فضای وب مطالعه می کنیم تاریخ مصرف مشخصی دارند کار در بخش اخبار بسیار دشوار می شود چراکه یک خبر ممکن است ظرف چند ساعت کهنه شده و ارزش محتوایی خود را از دست بدهد.
نتایج پژوهش ها و یافته های علمی تا زمانی که پژوهش تازه ای در آن خصوص منتشر نشده اعتبار دارد و به محض انتشار پژوهش تازه از ارزش و اعتبارش کاسته شده و به اصطلاح منقضی می شود.
محتوای همیشه سبز تاریخ مصرف مشخصی ندارد و تا سال ها قابل استفاده بوده و مفید است. درصورتیکه بتوانید در حوزه فعالیت خود محتوای همیشه سبز تولید کنید قطعا مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.در این مقاله می خواهیم با این مفهوم که محتوای سبز چیست چگونه محتوای سبز تولید کنیم آشنا شویم.
محتوای سبز چیست؟
تعریف مفاهیم کلیدی، مقایسه علمی پدیده های ثابت، اطلاع رسانی در خصوص مفاهیمی که کمتر دستخوش تغییر می شوند می تواند به تولید محتوای سبز منجر شود.در طی سالیان محتوای سبز باید به روز رسانی شده و تعارف جدید به آن وارد شود اما یک محتوای سبز هیچگاه ارزش و اعتبار خود را از دست نخواهد داد.
بسیاری از کسب و کار ها به ویژه در حوزه فناوری دائم در حال تحول و تغییر اند و تولید محتوای سبز در این حوزه ها بسیار دشوار و نیازمند هوشمندی بالایی است.در سایر حوزه ها کار کمی ساده تر خواهد بود و می توانید محتوایی تولید کنید که پس از ایندکس و شناسایی موتورهای جستجو برای مدت ها بازدید خوبی به شما هدیه کند.
برای تولید و ارائه محتوای سبز نیازبه تخصص، هوشمندی و شناخت مخاطب داریم. ببینید در حوزه کاری شما چه چیز برای مخاطب جذاب است که زیاد تغییر نمی کند؟ مفاهیمی که مخاطبان دائم در جستجوی آن هستند کدام اند؟
پس از شناسایی مفاهیم کلی تلاش کنید محتوایی کاربردی و موثر در این خصوص تولید کنید و پس از بهینه سازی مطلب برای موتورهای جستجو آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. بعد از اینکه مفهوم برای مخاطبان شناسایی شد و مورد پسند قرار گرفت می توانید هر از چند گاهی به آن مراجعه کنید و مفهوم را به روزرسانی کنید.
چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟
برای تولید محتوای همیشه سبز، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و یا سایر نرمافزار ها و برنامههای که شما برای بررسی و آنالیز سایت انتخاب میکنید. بهترین یاور شما هستند. اگر شما مدت زمان زیادی است که وبلاگ نویسی مینماید قطعاً مجموعهای بزرگ از مقالات و مطالب در دسترس شما قرار دارد و به مطالب خود رجوع کنید و لیستی از آن ها که هنوز مورد توجه قرار میگیرند را تهیه نماید. موارد که انتخاب کردهاید را با دقت ویژهای بررسی و آنالیز کنید در صورتی که امکان آپدیت دارند آن ها را بهروزرسانی نماید.
محتوا های محبوب و پر بازدید سایت و وبلاگ شما همیشه باید تازه به نظر برسند. به جای این که در سایت و یا وبلاگ خود زمان ارسال نوشته را نمایش دهید میتوانید آخرین بهروزرسانی آن را نمایش دهید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید میتوانید از افزونه Last Modified Timestamp استفاده کنید. نمایش آخرین بهروزرسانی مطلب سبب میگردد که مخاطبین ببیند که مطلبی که مشاهده میکند بهروز شده و اطلاعات قدیمی به او ارائه نمیگردد.
مهم ترین فاکتورهای اعتبار یک وبسایت کدامند؟
بخش چهل و چهارم-رسانه های HTML
اشتباهات رایج در سئو و راهای پیشگیری از آنها
نکاتی برای طراحی یک کاتالوگ موفق
بخش چهل و یکم-راهنمای استایل HTML5
چک لیست برای ایجاد محتوای همیشه سبز
به منظور اطمینان از این که نقاط مطرح شده در این قطعه عملی هستند، من فکر کردم که من با چک لیست جمع می کنم:
- آیا موضوع پتانسیل همیشه سبز دارد؟
- آیا به دنبال پاسخ به یک سوال و ایجاد قدرت است؟
- اگر به اخبار یا روندها مربوط می شود، آیا می توان آن را به شیوه ای همیشه همیشه نوشت؟
- آیا عنوان و معرفی توصیفی و آموزنده برای مخاطبان است؟
- اگر قطعه طولانی است، آیا آن را با فضای سفید، زیر عنوان، گلوله و تصاویر جدا شده است؟
- آیا کلمات کلیدی در تگ های عنوان، URL ها، alt نشان داده شده است. متن و غیره
- آیا پیوندهای داخلی به مقالات دیگر در یک دامنه وجود دارد و مقالات از دامنه لینک برگشتن؟
- آیا قطعه یک طاقچه را کشف می کند یا آیا به نظر جایگزین در عنوان برای ایستادگی کردن نیاز دارد؟
محتوای Evergreen می تواند تلاش بیشتری نسبت به انواع دیگر محتوا داشته باشد، اما در نهایت در بلندمدت می دهد. کلید این است که وقت خود را در انتخاب موضوع خود، برنامه ریزی زاویه خود و به طور بالقوه هزینه نوشتن یا ایجاد آن کمی بیشتر صرف کنید.نتیجه به دست آمده لزوما ترافیک فوری و قدرت سریع را تولید نمی کند، اما برای خوانندگان و دیدگاه های SEO شما در طول زمان ارزشمند خواهد بود. درک چگونگی تولید محتوای همیشه سبز یک ابزار اضافی بزرگ در کیت بازاریابی جستجو و محتوای شماست.
هنوز مشکل دارید؟!
در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید 🙂
مطالب مرتبط:
۷ راز برای یافتن بهترین کلمات کلیدی
۷ راه افزایش ترافیک و فروش با بازاریابی محتوا
اصول و استراتژی های بازاریابی محتوا
افزونه Affiliate WP نسخه فارسی
منبع: الو پشتیبان– ارائه دهنده مقالات:بازاریابی شبکه اجتماعی - بازاریابی محتوا - خدمات پشتیبانی سایت وردپرس
- ۹۹/۰۲/۰۴