سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی می پردازیم. از معیارهای پیچیده و رفتارهای مشتری، تا نسل بعدی تجربه کاربری، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را بیش از پیش به چشم میآورد تا کمکی باشد برای ایجاد ارتباط باکیفیتتر بین بازاریابان و شرکتهای تبلیغاتی و کاربران آنها. در این مقاله به چند مورد از کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی میپردازیم
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی
امروزه هوش مصنوعی تبدیل به یکی از ضروریترین عناصر تجارت شده و در بسیاری از پلتفرمها و اپلیکیشنها جای خود را باز کرده است. بازاریابی دیجیتال نیز یکی از حوزههایی است که با ورود هوش مصنوعی بسیاری از چالشهای آن رفع شده و دچار تغییر و تحول شده است.
مانند اینترنت اشیا و خودروهای بدون سرنشین و بسیاری از تکنولوژیهایی که آرامآرام جزئی از همهی ابعاد کار و زندگی ما میشوند، هوش مصنوعی نیز در علم بازاریابی دیجیتال، هنوز به دوران بلوغ خود نرسیده است.
[caption id="attachment_13319" align="aligncenter" width="900"] کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی[/caption]
آزادسازی زمان بازاریابان
برخی از افراد می ترسند که هوش مصنوعی، با انجام کارهایی که معمولا انسان ها انجام می دهند، بازرایاب ها را بیکار کند.در حالی که هوش مصنوعی، قادر است تا به سرعت بسیاری از کارهای زمان بر و خسته کننده ای که قبلا مدیران کسب و کارهای کوچک باید انجام می دادند را انجام دهد تا زمان این افراد آزاد شده و بتوانند بر روی کارهای مهم تری که نیازمند فعالیت انسانی است تمرکز کنند. بگذارید هوش مصنوعی کارهایی مانند پیشنهادات و خدمات مشتریان را انجام دهد تا بازاریاب ها بتوانند بر روی خلاق بودن و توسعه کمپین های تبلیغاتی تخیلی و تعاملی (کاری که هوش مصنوعی اصلا نمی تواند انجام دهد) تمرکز کنند.
خدمات مشتریان محدوده ای است که هوش مصنوعی به خصوص چت بات ها، حتما باید در آن استفاده شود. در سال ۲۰۱۸، مصرف کنندگان انتظار دارند به سرعت، در هر ساعت از روز، هر روز از هفته به سوالات و نگرانی هایشان پاسخ داده شود و این تقاضایی است که انسان ها نمی توانند پاسخگوی آن باشند اما ربات ها می توانند.
علاوه بر آزاد کردن زمان بازاریاب ها، هوش مصنوعی می تواند به بازاریابی و فروش ها شتاب دهد. Ama.org می گوید که “وقتی به ربات ها امکان دسترسی به برند خود را می دهید، در واقع به مصرف کنندگان نیز همین دسترسی را می دهید”. این حرف را بپذیرید و به هوش مصنوعی فرصت جولان دادن در تلاش های بازاریابی خود را بدهید. مصرف کنندگان در جستجوهای خود به منظور یافتن سریعتر چیزی که به دنبالش هستند، از هوش مصنوعی استفاده می کنند. بازاریاب ها باید اطمینان حاصل کنند، محتوایی که از آن استفاده می کنند برای پاسخگویی به این نیازها بهینه شده است.
۱۷راه برای جلوگیری از هک شدن وردپرس(بخش سوم)
بخش پنجاه و دوم-کارگران وب HTML
۱۷راه برای جلوگیری از هک شدن وردپرس(بخش دوم)
مراحل لازم جهت موفقیت سئو برای استارتاپ ها
بخش پنجاه و یکم-ذخیره سازی وب HTML
چگونه کلید Google Map API را در ۱ دقیقه دریافت کنیم؟
اپلیکیشن فروشگاهی اندروید ووکامرس
افزونه گزارش نظرات نامناسب در وردپرس
۱۷ راه برای جلوگیری از هک شدن وردپرس
تحلیل اطلاعات
برای برخورداری از مزیت های هوش مصنوعی، باید از آن درست استفاده شود. از هوش مصنوعی باید برای ارسال پیام های کاملا شخصی سازی شده و مرتبط استفاده شود. مصرف کنندگان نمی خواهند احساس کنند که توسط یک ربات بازاریابی می شوند، حتی اگر واقعا همینطور باشد.
نسل Y و Z مصرف کنندگان به دنبال “تجربه کاملا شخصی سازی شده در وب سایت ها و پیام ها” هستند. در گذشته، کسب و کارها می توانستند کمپین های بازاریابی بزرگی را توسعه دهند که تعداد زیادی از افراد را جذب می کرد و به شدت موثر بود اما آن روزها گذشته اند.
چت بات ها و دستیارهای مجازی، واقعیت هوش مصنوعی هستند و باید به خوبی از آنها استفاده شود. با اینکه هوش مصنوعی در بازاریابی چیزی بیشتر از دستیارهای دیجیتالی است، محصولاتی مانند الکسا و Siri بیشترین توجه را از سوی کسب و کارها و مصرف کنندگان دارند.
بازاریابی با رسانه های اجتماعی (Social media marketing)
هوش مصنوعی نیز می تواند در بازاریابی رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد. این در حال حاضر برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده می شود، اما هوش مصنوعی می تواند در زمینه رسانه های اجتماعی خیلی بیشتر کار کند تا به پیروان کمک کند تا با مارک ها ارتباط برقرار کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند.
[caption id="attachment_13320" align="aligncenter" width="900"] کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی[/caption]
هوش مصنوعی می تواند در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز استفاده شود. هوش مصنوعی تا به حال برای هدف گذاری تبلیغات استفاده شده است، اما هوش مصنوعی در زمینه شبکه های اجتماعی کاربرد بیشتری دارد و به فالوئرها کمک می کند با برندها ارتباط داشته و تعامل برقرار کنند.
هوش مصنوعی می تواند به سرعت اطلاعات و محتوای شبکه های اجتماعی، داده ها و تاریخچه کاربر را بررسی کند تا به بازاریاب ها کمک کند محتوای مرتبط تری بسازند. فیسبوک نیز برای انجام کارهایی مانند تگ کردن اتوماتیک صورت ها در تصاویر به شدت استفاده می کند تا تشخیص دهد کدام story ها در newsfeed کاربر نشان داده شوند.
با وجود اینکه هوش مصنوعی می تواند تجربه کاربری در پلتفرم های شبکه های اجتماعی را به میزان زیادی افزایش دهد، بسیاری از کمپانی ها هنوز برای استفاده از آن در بازاریابی شبکه های اجتماعی تردید دارند. امیدوارم این مقاله به خوبی نشان داده باشد که هوش مصنوعی، به جای گرفتن کار و شغل از بازاریاب ها می خواهد زمان آنها را آزاد کند تا بتوانند بر روی انجام کارهایی که نیاز به انسان دارند تمرکز بیشتری داشته باشند.
هنوز مشکل دارید؟!
در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید 🙂
مطالب مرتبط:
تاثیر ساب دامین بر روی سئو سایت
فایروال چیست و چگونه کار می کند؟
منبع: الو پشتیبان – ارائه دهنده مقالات: افزونه کاربردی وردپرس - امنیت وردپرس - شرکت های پشتیبانی وردپرس
- ۹۹/۰۱/۱۳